onsdag 3 november 2010

Bibblan..


Igår var jag på biblioteket. Varje gång jag kommer dit, så frågar jag mig varför jag inte är där oftare. Tänk när man var tvungen att gå till biblioteket för att få svar på frågor, bläddra i uppslagsverk. Nu tar man bara fram sin dator, på någon sekund så har man svaret. Personligen, så tycker jag det är väldigt charmigt att låna böcker. Igår fick jag med mig tre härliga inredningsböcker. Två stycken för inspiration och en för att hitta ett bra mönster till vår rullupp gardin. Det som är bra att det är helt gratis. Man behöver inte känna att man har köpt fel bok, utan kan lämna tillbaka. Om man känner att man inte hinner lämna tillbaka den i tid, så kan man sitta hemma i lugn och ro och låna om den, via datorn. Väldigt smidigt! I en av böckerna som jag lånade hittade jag ett citat som beskriver mitt och min sambos hem. Citatet kommer från ljust och lantligt av Anna Örnberg. Många mysiga idéer!
Något vitt, något grått,
något nytt, något fått,
något gammalt och slitet,
något blank, feminint och litet....

Så passa på i höstmörkret och låna massor med böcker. Ta fram en kopp kaffe och tänd lite ljus och njut av livet!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar