måndag 18 april 2011

Krukor..

Jag vet inte varför jag inte gillar guld, men tur är väl att smaken är olika.
Anledningen för att jag köpte dem här
var formen. Sedan var de ett par.
Priset blev 10:-/st.


Den här blomman, den bara växer och växer. Kände att den behövde lite kärlek,
så den
blev perfekt att ta lite skott från till de nya krukorna.


Resultatet! Jag grundmålade med en grå färg. Ville egentligen skapa betong. Men det var lättare sagt en gjort. Men det var bra att grunda med grått, för att få bort all guldfärg. Sedan målade jag med vit färg. Jag gillar att ha lite stenar, så man slipper se all blomjord. Nackdelen är att man inte kan se när blomjorden börjar bli torr. Färgen kostade 32:-/st. Väldigt liten burk.

Kommer ni ihåg när jag sa att man måste våga lämna ifrån sig de krukor man inte använder? Att det finns andra som uppskattar dem bättre. Jag är en av dem som uppskattar andras krukor. Tyvärr så var det troligen sista gången jag målade om krukor. Det kostar alldeles för mycket pengar. Resultatet är inte så säkert och tiden. När man kommer hem, så vill man plantera direkt. Inte vänta!
Men jag vill ändå visa mitt resultat.


K
ram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar