fredag 8 juli 2011

Bestick..




Ibland brukar jag fråga mig om man ska ha "fin" bestick. Hur ofta använder man dem egentligen?
Mitt svar är egentligen, satsa på ett par stilrena bestick som håller hög klass, som håller genom åren. Så kan man använda det till vardags/fest. Men som många vet så ligger det mycket tradition. Redan på dop dagen får många redan sin första sked och sedan fortsätter det under åren. Egentligen tycker jag det är mysigt. Jag gillar att duka upp till fest. Det är lite som vardagskläder och festkläder. Det blir lite mer festligt om man tar fram fin besticken. Däremot rekommenderar jag att man plockar fram dem oftare.

Jag har länge tänkt sy en förvaring till mina bestick, men lika fort igen har jag glömt bort det. Därför var min lycka enorm när jag hittade dem här på Åhléns. Att de var på REA gjorde inte saken sämre. Nu ligger mina bestick snyggt och prydligt. Använder också en besticklåda för att samla ihop tårtspadar och annat som man kan tänkas behöva.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar