torsdag 7 juli 2011

Rensa..



Den här texten har jag lånat utav hemmakanalen. För mig symboliserar det hur jag brukar tänka. Jag vill sprida den här texten. För att underlätta i ert hem. Det blir så mycket enklare att inreda. Man känner sig "lättare" när man har gjort som det står.

"Gör dig av med saker eller möbler som står för något negativt i ditt liv. Kanske har du ett foto på dig själv som är taget under en tid i livet då du inte mådde bra, eller har kvar en fåtölj som du fick med dig efter en jobbig separation.Tänk också över vad i rummet som betyder mest för dig och ge sedan detta föremål den bästa platsen. Möblera om så att det syns i ditt hem vad du prioriterar".

Jag minns så väl när Simon och Tomas (kända från b.la. från koja till slott, Sveriges fulaste hem) lyfte ut en kökssoffa på stan (ärvd soffa, som personerna som de hjälpte bara hade för att den var ärvd) för att fråga vad folk skulle betala för kökssoffan. Priset kunde variera ganska så fritt. Därför är det viktigt att bestämma själv vad man anser att den har för värde. Bara för att man har ärvt något eller fått något så ska man inte ha sakerna kvar. Utan det gäller att hitta värden i dem själv!
Självklart kan man byta ut eftersom eller varför inte måla om. Men då har man själv valt och ingen annan har gjort det åt sig.


Lycka till!

Kram på er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar