fredag 6 maj 2011

Flingsalt med rosépeppar..


Visst är det gått med flingsalt?
Perfekt att ha på t.ex. lax och klyftpotatis.
Jag älskar färgen på rosépeppar.
Det blir så snyggt att blanda det med det vita.



Här har ni resultatet!
Burken kommer från Panduro. Är egentligen ett
felköp. Burken som jag beställde var mycket
mindre än vad jag hade tänkt mig. Men till
mitt flingsalt, så blev burken perfekt. Snyggt att
köpa två. Då kan man använda den andra till peppar.
Det blir väldigt gott att blanda in rosépeppar i svartpeppar.
Jag har skrivit salt med en märkningsmaskin
från Clas Ohlson.


N
u börjar grillsäsongen verkligen ta sin fart! Vad passar då inte bättre att tillverka sitt egna flingsalt. Närmare sommaren kommer jag med fler olika recept på flingsalt. För än så länge har inte blommorna slagit ut. Men för min egen del så gör det inte så mycket för jag älskar flingsalt med rosépeppar.
Mitt råd till er att använda en burk, skål som ni kan tänka er att ha synligt. För det känns så lyxigt att bara kunna strö över lite flingsalt. Sedan tar ni flingsalt, ungefär 2/3 och sedan tar ni rosépeppar ungefär 1/3. Poängen är att man vill ha flingsalt, men ändå ge det lite mer lyx.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar