onsdag 4 maj 2011

Forts. på plantering..


När mina plantor hade blivit större. Så delade jag dem och planterade en
och en
i en konserv burk. Jag älskar gamla konservburkar.
De är snygga, man kan
använda konserver till mycket.
Om man inte
vill ha dem till kruka, så kan man sätta pennor, saxar m.m.




Den här snygga burken har jag köpt på
loppis för 10:-




Den här fina lådan hittade jag när jag
var på resande fot.
Endast 99:-, fick jag
betala för den. Jag tror den tillhör miljögården.
Så är ni intresserad, så fråga dem som är
återförsäljare för just miljögården.
För mig har lådan varit perfekt när man ska flytta runt på plantorna.
Nu ska lådan troligen
få flytta ut på balkongen.

Andra förslag?

Kommer ni ihåg min plantering som jag drog igång med för ett tag sedan? Se inlägg. Här kommer en rapport hur det går.
Min paprika har varit enkel. Man ser ganska så tydligt när man ska vattna den. Det krävs mer vatten än vad man kan tro. När den blir tillräcklig stor, några centimeter. Så är det dags att dela på dem. Tänk på att de fortfarande ska stå i era fönster så man ska välja kruka efter omsorg. Något som jag har märkt med mina plantor att man behöver vrida dem ganska så ofta. Klarar dem inte av att stå på egen hand, använd då t.ex. grillpinnar eller blompinnar. För att de ska få det bästa stödet. Kom ihåg att det är frost på nätterna, så ni inte blir för våghalsiga och planterar ut era små plantor så de förfryser. Då blir man inte glad efter allt arbete. Ta gärna ut dem sakta men säkert. Börja med att flytta ut dem på dagen och ta in dem på natten. För att till slut få ha dem ute hela tiden. Med kärlek så ska det bli fina plantor, så att man till slut kan skörda lite paprika. Sedan är det perfekt att ta med sig en planta när man går bort!

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar