söndag 8 maj 2011

Forts. av gjutning..





De här små söta hjärtan har jag gjutit i en silikonform som man egentligen gör is i.
De här kommer jag ha som prydnad.
Perfekt till bordsdekoration.
Jag kanske kommer
att måla någon, men har ännu inte bestämt mig.

Jag har ännu inte gått på med slippapper, så de kommer
få lite finare former.



De här söta små ljusstakarna har jag tillverkat i silikonformer
som man egentligen har till muffins.





Tanken med de här underläggen
är att man ska ta bort spetsen.
Spetsen blir inte som tidigare, men
man kan använda den igen.
Jag gjorde tre underlägg. På den tredje som
jag inte har med på bild blev förstörd när jag
tog bort spetsen. Så jag har ännu inte bestämt mig
om jag ska ta bort spetsen eller inte. Ska man använda
dem till ljusunderlägg, så måste jag ta bort spetsen.



Här kommer resultatet! Vad jag har längtat! Oftast när man pysslar så får man njuta direkt av allt slit, men inte när det gäller betong. Då måste man vänta och vänta. Jag vet egentligen inte vad jag hade tänkt mig, men betong var mycket smidigare än vad jag hade trott. Man ska inte ha allt för höga förhoppningar. Innan man gör något stort, så rekommenderar jag att man testar på något mindre. För att se hur man blandar. Det svåra är egentligen själva blandningen och att man ska ha plats till förvaringen innan sina saker har torkat. Lite kladdigt blir det, men inte så mycket som jag hade trott. Det finns mycket böcker att läsa, men annars är det bara inspirationen som sätter stopp. Det gäller att hitta bra former. Hur gick det för mig? Jag måste erkänna att jag är mycket nöjd. Visst det blev ingen bänk, inga krukor. Men det hade jag inte tänkt heller. Jag visste att saker inte skulle bli som jag hade tänkt mig. Jag visste att saker skulle gå sönder. Men i det stora hela, så är jag mycket nöjd och kommer helt klart fortsätta. Så jag kan lova att ni kommer se mer gjutning på den här bloggen. Vill ni att jag ska testa och gjuta något eller om ni har några tips, så är det uppskattat!

Jag rekommenderar alla att testa! Det kostar inte många kronor om man skulle misslyckas!


Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar