tisdag 10 maj 2011

Lufttorkande lera...


Här är några hjärtan som ska pryda något fint paket
eller användas som etikett. Även bordsplacering är toppen att ha dem till!
Det är perfekt att ha på bröllop.



Leran har jag handlat på Clas Ohlson, men även
Panduro m.fl. har bra lera. Det går väldigt bra att måla
på leran. Mitt tips är att först ta ett fint slippapper och sedan måla.


Ä
ven om solen lockar ut oss mer och mer. Så finns fortfarande intresset hos sweethomevisby att pyssla inne. Efter att fått tips om lufttorkad lera, så dröjde det inte länge till att jag sprang till affären för att handla. Problemet uppstod när jag kom hem. Vad ska jag hitta på? Anledningen till att jag gillar den här leran så mycket. Är att man inte behöver hålla på med ugnen. Det är bara fantasin som sätter stopp. För min egen del, så började jag ta fram mina former som jag använder för att göra pepparkakor. Sedan tog jag inte så mycket utav leran. Det gäller att hålla leran som inte används i plasten. Sedan kavlade jag ut och tryckte ut mina former. På bilden ser ni små hjärtan. Dem använder jag när jag ska gå bort. Perfekt att ha istället för ett kort. Det räcker att skriva t.ex. GRATTIS. Kom ihåg att göra ett hål i hjärtat om ni vill hänga det på ett snöre. Hålet gör man innan leran har torkat. Jag använde ett sugrör för att göra hålet. Jag har även testat på att göra värme ljusstakar. Det krävs mer tålamod. Jag gjorde så att jag rullade små, små korvar. Sedan la jag dem kors och tvärs. För att sedan kavla på dem. På så sätt fastnar de. Det gäller sedan att få dem att bli runda. Jag har några gamla ljusstakar från IKEA, som jag använder för att få dem runda.

Lycka till med ert pyssel!

Kram på er!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar