måndag 21 mars 2011

Odla...


Kommer ni ihåg den här bilden? Jag ÄLSKAR den! Den här känslan vill jag få på vår balkong.

Jag vet inte hur ni planterar era blommor, men jag har i alla fall
under många år satt mina blommor i en glassback. Men hur snyggt är det?


Nu är de första fröna in handlade. Jag märker redan
att fröna börjar ta slut.
Så vill man hitta någon speciell, så är det bra att handla de redan nu.Adventsljusstake från Hemtex, ville testa
något nytt. Jag är trött på plastback i fönstret.
Lägger man lite plast i botten. Så förstörs den inte heller.
Planteringspinnar från Panduro.


Nu börjar förberedelsen hos SweetHomeVisby för att fixa en fin balkong i sommar. Vissa år har jag odlat massor, vissa år har jag handlat alla plantor. Men jag har kommit fram till att jag gillar att se hur frön växer och bli en planta.
Kom ihåg att inhandla era frön i tid. Fundera innan, vad vill jag ha? Skulle man missa något, så går det bra att handla det på ert närmaste växthus. För er som tycker det är svårt eller har litet. Fråga era vänner vad de ska odla. Oftast så behöver man inte alla plantor. Byt mellan varandra!
Lycka till med era frön!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar