lördag 19 mars 2011

Hitta saker i skåp..


Tallrikarna är ärvda. Kanske känner
du någon som har tröttnat på fina tallrikar?
Annars är loppis/auktioner väldigt
vanligt att man hittar fina tallrikar på.
Oftast väldigt billigt, med tanke på
många vill ha flera stycken av samma sort.

D
e här underbara tallrikarna hade jag helt glömt att jag ägde. Jag tror att det är väldigt vanligt att man glömmer bort vilka fina saker man har. Oftast så ställer man undan i något skåp. Jag rekommenderar att man med jämna mellanrum tittar efter vad man äger. Sedan tycker jag man ska ställa undan saker som man har tröttnat på eller varför inte ha byteshandel. Jag brukar resonera lite som sommar-/vinterkläder. Lägg undan dem, men vill man inte ha dem när säsongen drar igång igen. Då ska dem bort i från garderoben. Samma sak gäller med ljusstakar, skålar osv. Historian bakom dem här är att jag har ärvt dem. Min mormor hade dem på väggen. Hur jag ska förvalta dem, vet jag inte riktigt. Men när min sambo fyllde år så blev det perfekt kakfat. Gäller att hitta nya användningsområde.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar