måndag 28 mars 2011

Krukor..


Hur många krukor har ni? Jag vet i alla fall en sak. Jag har för många. Men nu ska det bli ändring på det. För jag använder aldrig dem, utan de finns bara för att ta upp plats. Nu råkar jag veta att jag inte är själv med att ha för många krukor, så mitt tips är. Ge bort, sälj! Bara för att jag inte ser vart jag ska ha min kruka, så behöver inte jag ha samma åsikt som alla andra. Om man vet med sig att personen man ska gå hem till inte har några krukor eller skulle uppskatta dem man har. Ge bort något fint i krukan. Som en present påse, kan man säga.

Ska man spara någon? JA, det tycker jag. Spara de krukor som man kan ställa på t.ex. bordet.
När ni hittar en kruka som ni tycker om, köp fler så ni får matchande i fönstret. Det behövs oftast inte så många, kanske två/tre. Även om det kostar lite, så se det som en investering så köp gärna något klassiskt som man kan ha kvar. Så kan man byta ut blommorna istället efter säsong eller när de börjar bli ledsna. Det skapar en rödtråd och det blir mindre i skåpen.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar