tisdag 8 mars 2011

Olivträd

Olivträd och stenar kan man hitta hos de flesta blomsterhandlare. Fönstret som man kan se i bakgrunden är en gåva, men man kan hitta det på loppis eller kanske på blocket. För mig var det inte helt enkelt att placera ett fönster mitt i hallen. Men jag är väldigt nöjd! Krukan kommer från Clas Ohlson. Lyktan som står i krukan är från en mysig butik på Gotland, Akantus.

F
ör mig är olivträd något speciellt! Det här fina trädet fick jag av mina underbara kollegor för några år sedan. Trädet har tappat ett och annat blad under den ljusfattiga vintern. Det finns till och med stunder då jag tror att trädet ska dö. Men så fort trädet kommer ut i vårsolen, så blir det som nytt igen. Så jag och trädet längtar tills att det ska få komma ut!

Jag tror att man ska fundera över vad man har för blommor/växter i sitt hem. Trivs jag med dem? Lever dem?
Jag älskar blommor, men har egentligen inte speciellt många. Varje blomma är utvald. Har man väldigt många blommor, samla dem tillsammans i en blomgrupp eller ge bort. Blommor ska sprida energi INTE TA energi. Det ska inte vara jobbigt att vattna alla!


K
ram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar